چسب سیلیکات

بزرگترین مرکز تولید و فروش چسب سیلیکات در ایران

سیلیکات ها از دسته ترکیبات شیمیایی با بار منفی هستند که در پوسته زمین به وفور یافت می شوند. سیلیکات ها آنیونی قدرتمند هستند که بار منفی آن ها توسط یک کاتیون خنثی می شود. اگر در رابطه با ساختار مولکولی سیلیکات ها و همچنین روش های تولید این ترکیب با ارزش سوالاتی در ذهن خود دارید، با ما همراه باشید تا در رابطه با چسب سیلیکات و موارد گسترده کاربرد آن در صنعت اطلاعاتی کسب نمایید.

لازم به ذکر است که یکی از مهم ترین دلایل استقبال بالای صنایع از سیلیکات سدیم، قیمت پایین این محصول است.

چسب سیلیکات کارتن

 

برای مشاهده آنالیز و قیمت محصولات ما در فروشگاه کلیک کنید.

چسب سیلیکات چیست؟

همانطور که اشاره شد سیلیکات آنیونی قدرتمند است که در کنار یک کاتیون ترکیبی خنثی را تشکیل می دهند. به طور معمول در ساختار مولکولی سیلیکات، اتم سیلیسیوم میان 4 اتم اکسیژن قرار گرفته است. پیوند میان سیلیسیم و اکسیژن پیوندی بسیار قدرتمند است و به همین دلیل شکل چهار وجهی آن بسیار منظم و پایدار بوده است.

اگر سیلیکات ها تمایل به برقراری پیوند داشته باشند، این پیوند را با به اشتراک گذاشتن اتم اکسیژن خود برقرار می کند.

این ترکیب با ارزش و کاربردی در سال 1640 میلادی توسط ون هلمونت کشف شد و با این توصیف که چسب سیلیکات سدیم، ماده ای قلیایی و حل شدنی است به بسیاری از صنایع ورود پیدا کرد.

این ترکیب شیمیایی با نام آب شیشه و به صورت جامد نیز کاربرد بسیاری دارد.

کاربرد گسترده چسب سیلیکات سدیم در صنایع باعث شده است تا میزان استقبال و درصد تقاضا برای خرید چسب سیلیکات سدیم افزایش چشمگیری داشته باشد.

از مهم ترین ویژگی های چسب سیلیکات سدیم می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • قدرت چسبندگی بالا سیلیکات سدیم، این ماده را به یکی از کاربردی ترین محصولات در صنایع مختلف از جمله، تولید کارتن و مقوا، ساخت دستمال و حوله و همچنین تولید طبل های فیبری تبدیل کرده است.
  • چسب سیلیکات در تولید سرامیک به عنوان ضد عفونی کننده بسیار قوی استفاده می شود.

قدرت انعقاد بالای چسب سیلیکات مایع، باعث شده تا این ماده خشک کننده ای بسیار خوب در تولید محصولات شوینده باشد.

 

روش های تولید چسب سیلیکات جامد و مایع

تولید چسب سیلیکات سدیم به دو صورت انجام می شود.

  • روش خشک
  • روش تر

در روش خشک، چسب سیلیکات سدیم در کوره های بزرگ، مانند کوره های ذوب شیشه تولید می شود. این فرایند از ترکیب مخلوط شن و کربنات سدیم در حرارت بسیار بالا و ذوب این دو ماده شروع می شود. به طور معمول دمای کوره تا 1450 درجه سانتی گراد افزایش پیدا می کند.

می توان گفت که سیلیکات سدیم نامحلول در این دما تشکیل می شود و ترکیب درصد مخلوط شن و کربنات سدیم برای تولید محصولی با کیفیت اهمیت بسیار زیادی دارد.

در روش خشک، سدیم سیلیکات تولید شده به دلیل درصد بسیار پایین برخی ناخالصی های فلزی، رنگی آبی یا سبز روشن خواهند داشت.

در روش تر از راکتور برای تولید این ترکیب شیمیایی استفاده می شود. در این فرآیند سنگ سیلیس و سدیم هیدروکسید (NaOH) در شرایط مشخص آزمایشگاهی وارد راکتور می شوند. در مرحله بعد سیلیس پودر شده از طریق نوار نقاله های بزرگ به راکتور افزوده می شود و در ترکیب با سود و آب، فرآیند تولید سدیم سیلیکات آغاز می شود.

در این روش پس از اتمام فرآیند، محصولات به مخزن ته نشینی منتقل می شوند و سپس خشک شده تا بلور های سدیم سیلیکات حاصل شوند.

دقت در تولید چسب سیلیکات و اندازه گیری دقیق مواد اولیه، یکی از مهم ترین فاکتور های تولید چسب سیلیکات سدیم مایع و چسب سیلیکات سدیم جامد با کیفیت است.

موارد مصرف چسب سیلیکات سدیم در صنایع

چسب سیلیکات سدیم با نام اختصاری Na2SiO3 شناخته می شود و در صنایع با نام هایی همچون آب شیشه یا شیشه مایع نیز معرفی شده است.

میزان چگالی یا رشیو سیلیکات سدیم مهم ترین فاکتور برای استفاده از این ترکیب در صنایع مختلف است.

حال زمان آن رسیده تا کاربرد های گسترده این ترکیب شیمیایی را در صنعت بررسی نماییم.

مهم ترین کاربرد چسب سیلیکات سدیم پودری و مایع عبارتست از:

  • این ماده شیمیایی در صنعت تولید محصولات شوینده به عنوان ماده منعقد کننده کاربرد دارد. این محصول علاوه بر تولید شوینده در تولید صابون، اسپری های پاک کننده و دیگر محصولات صنایع بهداشتی نیز استفاده می شود.
  • از چسب سیلیکات ریخته گری در صنعت ریخته گری و ذوب فلزات به عنوان چسبی قدرتمند برای شکل دهی قالب ها و همچنین به عنوان تمیز کننده استفاده می شود.
  • چسب سیلیکات کارتن یا همان چسب سیلیکات یکی از پرمصرف ترین مواد در تولید کارتن به شمار می رود. از این چسب برای اتصال ورقه ها کارتن استفاده می شود. شاید بتوان دلیل این استقبال بالا را قیمت مناسب و همچنین کیفیت بالای این ترکیب دانست.
  • در صنعت ساختمان و برای تسریع فرآیند خشک شدن سیمان از چسب سیلیکات در ترکیب با سیمان استفاده می شود.
  • این ترکیب شیمیایی در ساخت تونل ها نیز بسیار استفاده می شود، در ساخت تونل مهم ترین موضوع شکل گرفتن و مستحکم شدن هر چه سریعتر بلوکه های سیمانی است و سیلیکات سدیم این مهم را به آسانی و در کوتاه ترین زمان میسر می کند.
  • از دیگر کاربرد های سیلیکات مایع می توان به تعمیرگاه های خودرو اشاره کرد، این ترکیب شیمیایی چسب و درزگیری بسیار قدرتمندی در تعمیر قطعات خودرو محسوب می شود.
  • در مواقعی که نیاز به نگهداری طولانی مدت از تخم مرغ است، سیلیکات مایع به عنوان محافظ می تواند تا 5 ماه مانع از خرابی تخم مرغ شود.
  • استفاده از چسب سیلیکات در هنگام استفاده از بتن و ترکیب آن با بتن، مانع از ترک خوردن این مصالح با ارزش بعد از گذشت زمان خواهد شد.

چسب سیلیکات ریخته گری

آنالیز چسب سیلیکات سدیم تولید شده در صنایع سیلیکات ایران

در هنگام خرید چسب سیلیکات، دقت به ترکیب درصد و دیگر مشخصات این ترکیب بسیار مهم و ضروری است.

سیلیکات سدیم تولید شده در صنایع سیلیکات ایران، یکی از مرغوب ترین تولیدات کشور به حساب می آید.

اگر تصمیم به خرید این ترکیب شیمیایی کاربردی و با ارزش دارید، آنالیز چسب سیلیکات سدیم شرکت صنایع سیلیکات ایران به شرح زیر است.

سیلیکات سدیم با فرمول مولکولی  Na2SiO3، به رنگ سفید شفاف تولید می شود. این ترکیب شیمیایی  با دانسیته 1.440-1.460 kg/m3 و با بومه 44-45.5 به بازار عرضه می شود.

سیلیکات های تولیدی شامل سیلیکات سدیم با رشیو 2 تا 2.15 و غلظت 38.5 تا 40.5 درصد می باشد.

توجه: تمام این موارد بر اساس درخواست مشتری قابل تغییر و سفارشی سازی میباشد.

اگر برای خرید چسب سیلیکات نیاز به اطلاع بیشتر و دقیق تر دارید، کافیست با ما در ارتباط باشید تا شما را در انتخاب محصول مورد نیازتان یاری نماییم.

بهترین مرکز فروش چسب سیلیکات در ایران

برای خرید چسب سیلیکات مایع بهترین روش مراجعه به مراکز برتر فروش این محصول است. این مراکز محصول مورد نیاز شما را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار می دهند.

از آنجایی که این ترکیب شیمیایی یکی از مهم ترین عناصر در بسیاری از صنایع است و کیفیت محصول تولید شده به درصد خلوص و کیفیت چسب سیلیکات وابسته است، پس میتوان گفت که خرید محصول با کیفیت اهمیتی ویژه ای دارد.

برای اطلاع از قیمت چسب سیلیکات و همچنین تهیه محصولی مرغوب، کافیست با شماره 09386147220 تماس حاصل نمایید.

کارشناسان ما به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به شما هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن